Cesta kolem světa
NA JAWÁCH 350!

Čtyři dobrodruzi chtějí objet zeměkouli.
Takových lidí už bylo, říkáte si.
Jenže tihle jedou na motorkách JAWA 350.
Sledujte s námi Honzu, Radka, Martina a Zuzku
na každém kilometru jejich cesty podél 50. rovnoběžky.

Cíle cesty »
3 lidé
a 3 motorky
30 000 km
cestou necestou
6 měsíců
na dvou kolech
Start
Praha, 3. 5. 2014
infographics Brána do pekla
Darvaza, Turkmenistán
infographics Poušť Gobi
Mongolsko
infographics Cesta kostí
Silnice M56 Kolyma, Rusko
infographics Solné pláně Bonneville
Test maximální rychlosti! - Utah, USA
infographics Pikes peak
Colorado, USA
infographics New York
New York, USA
infografika

Aktuální
POLOHA

Kde jsou zrovna teď? Podívejte se na mapu vlevo s 24h záznamem trasy. GPS lokátory v motorkách vysílají aktuální polohu každých 30 sekund.

Technologie sledování je poměrně spolehlivá, záleží však také na pokrytí mobilním signálem. Očekáváme pravděpodobné výpadky v Turkmenistánu a Kyrgyzstánu, kde není pokrytí stoprocentní. Mongolsko a východ Ruska také asi nebudou bez problémů.

Data o poloze GPS lokátory nahrají, ale na stránkách se objeví až v okamžiku, kdy budou kluci v dosahu mobilního signálu. Jak funguje GPS lokátor si přečtěte níže.

Aktuální poloha - na celou obrazovku » Zobrazení doposud ujeté trasy »
infografika

Aktuality
Z CESTY

04.11.2014
Konec cesty kolem světa na Jawách 350
Odbočka na Route 66
21.10.2014
Cesta Severní Amerikou
Pikes Peak
Všechny články »

Konec cesty kolem světa na Jawách 350

04.11.2014

Ahoj, posílám posledni cast nasich zazitku z cest. Po opusteni Milwaukee nam zbyvalo poslednich jedenact dni na cestu do cile naseho putovani. Meli isme celkem dost casu takze jsme si mohli dovolit pokracovat v jizde po malych okreskach, kde se da cestou pozorovat mistni venkov a mensi mesta. Hlavni bylo vyhybat se velkym mestum protoze jsme na Jawach byli přílis pomali a zazizek z husteho provozu na dalnici v Seattlu nam bohate stacil. Sirokym obloukem jsme tak vyhnuli Chicagu a stocili se na vychod kde jsme se elegantne propletli mezi Clevelandem a Pittsburghem. Az pote jsme zkontrolovali kolik nam chybi km do cile a mohli si dovolit jeden volny den v mistnim state parku. 

Odbočka na slavnou Route 66

Dokonce jsme se tu dali do reci s mistnimi lovci, kteri sem prijeli na prave zacinajici sezonu v lovu jelencu. Misto pusek meli sebou luky a vlastnorucne vyrabene sipy. Stravili jsme spolu moc fajn vecer u ohynku, rano kdyz jsme se probudili tak uz byli na lovu. Cestou dal jsme si jeste udelali zajizdku k pamatniku letu číslo 93, jednoho z letadel ktere se zritilo do poli v Pensylvanii behem utoku 11. zari 2001. Zatim tu neni vse dodelane-prave se stavi velke info centrum a galerie-nicmene hlavne Honza cekal ze bude k videni trochu vic. Je tu galerie s popisem udalosti a nejake fotky, v miste dopadu pak pametni zed se jmeny obeti lidi kteri se rozhodli bojovat s teroristy o rizeni letadla.

Pauza na jídlo

Pomník uneseného letu číslo 93

Pak uz jsme se vydali za nasim poslednim cilem - do New Yorku. Jiz par dni jsme premysleli jak to udelame s ubytovanim a kam dame veci az budem bez motorek. V tom nas jako na zavolanou kontaktovali manzele Olga a Ivan, kteri jiz nekolik desetileti bydli kousek od NY. Jejich pozvani se zkratka nedalo odmitnout. Kdyz jsme predevcirem prijeli, uz na nas cekali s veceri a k tomu jsme dostali jeste kupu rad jak to chodi v NY. Druhy den jsme pak prebalili veci a vyrazili na poslednich 130 km cesty ke skladisti v New Jersey. Vse jsme nasli bez problemu a navic nas velmi mile prekvapil provoz, ktery byl sice husty ale nijak dramaticky. Kdyz bych to mel srovnat s Istambulem tak to byla uplna pohoda. 

 

New York

Predali jsme motorky dopravci, naposledy se s nimi rozloucili a od te doby jsou z nas zase batuzkari. Odpoledne jsme vyuzili k vyletu na Manhattan. Prohlidli jsme pusobivy pamatnik svetoveho obchodniho centra - dve obrovske kasny ktere se jakoby propadaji do zeme v miste zakladu puvodnich dvojcat - a novou budovu WTC, opet nejvyssi v NY. Pak jsme jeste sebehli na nabrezi vyfotit alespon z dalky sochu svobody a uz jsme museli bezet na vlak ktery nas mel odvezt zpet k Monticelu. No musim rict ze jsme stravili pomerne dost casu zurivym hledanim spravneho spoje na prestupni stanici na 34. ulici. Ohromna splet chodeb, ruznych linek metra a vlaku nam dala dost zabrat. Kdyz k tomu jeste pritocteme tu spoustu lidi a k tomu prave probihajici Halouween, kdy vypadal kazdy paty clovek jako upir nebo carodejnice... Blazinec :-).  Nastesti jsme to zvladli a uz nas cekala vyborna vecere. Dnes jsme jeli na Manhattan znovu aby jsme prochodili co se da a alespon trochu pricuchli k atmosfere tohoto zajimaveho mesta. Zitra odpoledne uz jedeme na letiste a zpet domu a do reality :-).
 

Památník obětem pádu mrakorapů WTC

Zaverem si dovolim lehce shrnout cestu po USA. Za 27 dni jsme najeli skoro presne 8 tisic kilometru a projeli ctyri casova pasma. Po pocatecni nevoli se Jawicky paradne rozjely a zavady nas provazely jen v minimalni mire. Jako jiz tradicne na nasem vyletu jsme meli tri defetky zadnich pneumatik. Tentokrat za to ale mohly nekvalitni duse koupene ve Whistleru. Ty jsme obuli ve Vancouveru abychom jiz cestou nemuseli lepit :-).  V poslednich dnech nas pak trapily svicky, ktere jsme museli menit postupne u vsech motorek a navic i nejake nove dokoupit. Myslime si ze za to muze pensylvansky benzin, protoze pred tim s tim problem nebyl. Celkem jsme resili asi dvacet zavad, nejhorsi byl vadny regulator a praskly uhlik.


Prvni cast cesty az do Colorado Springs byla proste nadherna. Lesy, spousty kopcu, nadherne silnice s dokonalym asfaltem. K tomu jsme se pohybovali v nadmorskych vyskach zacinajicich min. 6000 stop, jednoznacne doporucuju. Dalsi cast cesty byla naprosta rovina a vsude kolem stovky kilometru jen pole s kukurici a obilim. K tomu silny vitr. Zazitek nemusi byt pozitivni, hlavně kdyz je intenzivni :-). Od Wisconsinu dal uz byla cesta zase zabavnejsi, Pensylvania je plna lesu a malych kopcu - skoro jako doma - az na Amise :-).

New York

Jak to je v USA se spanim? Zpocatku se nam darilo nachazet mista se spanim na divoko. Sice tezko ale slo to. Jakmile jsme ale opustili Skaliste hory tak to bylo zhola nemozne. Osvedcilo se nam vytipovat na mape nejaky state park, kde byl vzdy nejaky kemp k dispozici. Paradoxne nejsnazsi hledani spaciho mista bylo az tesne pred cilem v Pensylvanii. Nikdy jsme nejezdili pres zavory ani na pozemky oznacene jako soukrome.
Na pocasi jsme meli opravdovou kliku. Prselo nam dvakrat a snezilo jen jednou :-). Je pravda ze termin uz jsme meli dost hranicni a jet jen o par dni pozdeji by uz nebylo z motorkarskeho pohledu nic nez povinost dojet.


Co dodat zaverem? Po sesti mesicich a 29 000 km jsme na konci nasi cesty. Jawicky dostaly v asii neuveritelne zabrat ale porad jedou. Vyzkouseli jsme si na vlastni kuzi je mozne podniknout podobny vylet a nebyt pri tom milionar. Dokazali jsme to :-)!!!

Fotografie článku »

Náš tým
A MOTORKY

Kluci natočili krátké video, aby vás
nalákali na sledování jejich cesty.

Takže takhle vypadají JAWY 350
14 dní před odjezdem na cestu
kolem světa po 50. rovnoběžce.

Sledujte ji online s námi!

Honza Škvor
Milovník aut i motorek, účastník
Mistrovství ČR v offroad trialu. Kromě
všeho, co má motor, jezdí rád také
na kole, užívá si lezení a divokou vodu.

Předešlá dobrodružství:
Kazachstán na motorce
Mongolsko autem (Gaz Gazelle)
Austarálie autem
Aljaška - jako raftový průvodce a kajakář.

Radek Hasal
Duchovní otec myšlenky vyrazit na Jawách
kolem světa. Vášnivý sportovec (divoká
voda a hokej) a motorkář (hlavně JAWA
a Harley-Davidson).

Předešlá dobrodružství:
Rakousko na mopedu Hero Puch 2005
(ano, na mopedu přes Alpy!)
do Itálie a zpět na Jawě-Kývačce
USA, Korsika.

Martin “Zajíc” Kraml
Milovník starých aut, majitel velorexu
a autobusu-veterána. Vedle toho
je také cestovatel.

Předešlá dobrodružství:
Nepál pěšky po horách
Gruzie pěšky po horách
Kazachstán ve starém žigulíku
Mongolsko v Gaz Gazelle.

Zuzka
Zuzka miluje dobrodružství,
byla téměř na všech výpravách
společně se svým přítelem Honzou.

Na cestě kolem světa po
50. rovnoběžce se vystřídá v půlce
cesty se Zajícem a pojede přes
celé Spojené státy až do New Yorku.

Předešlá dobrodružství:
Kazachstán na motorce
Mongolsko autem (Gaz Gazelle)
Austarálie autem

Motorky
Jawa 350 639 (Martin a Honza)
– přední pevná kotoučová brzda,
alternátor PAL, bezkontaktní
zapalování VAPE Z04, klasické
chromované výfuky.

Jawa 350 640 Style (Radek)
– přední plovoucí kotoučová brzda,
alternátor PAL, bezkontaktní
zapalování VAPE Z04.

Motorky jsou upravené tak, aby se
vzájemně co nejvíce shodovaly
a byly všechny stejně snadno opravitelné.
Vyžadují stejné náhradní díly a stejné
nářadí. Jawy mají také shodnou cestovní
rychlost. Úpravou prošly výfuky
- aby byly rozebratelné a šlo je po cestě
udržovat, byl u Radkovy Jawy odpojen
oilmaster (olej se bude u všech tří strojů
přimíchávat ručně).

Technologie
SLEDOVÁNÍ

Satelitní sledování vozidel využívá technologie GPS a GSM. GPS modul dokáže určit přesnou polohu pomocí satelitů. GSM modul využívá sítě pro mobilní telefony a její pomocí přenáší lokalizační data do centrálního serveru.

Uživatel (správce vozového parku, majitel vozu, nebo návštěvník stránky o cestovatelích kolem světa) může sledovat pohyb vozidel na mapě v reálném čase, nebo prohlížet historii jednotlivých jízd. To vše v okně internetového prohlížeče.

Využití této technologie je široké, můžete sledovat pohyb aut, nákladních vozů, kontejnerů se zbožím, ale také lidí nebo zvířat. A poloha je jen jedním z údajů, které můžete shromažďovat. Satelitní sledování vozidel umí automaticky vést knihu jízd podnikatelům, sledovat spotřebu paliva nebo kontrolovat zneužití firemních vozidel. Pomáhá také najít kradená auta a upozornit majitele na podezřelý pohyb vozu.

Chci vyzkoušet sledování
ZDARMA
infografika

Hlavní cíle cesty kolem světa

Přespat u slavné “Brány do pekla” v Turkmenistánu. Projet Mongolskem až k poušti Gobi Velkým přáním všech zúčastněných je zdolat legendární ruskou silnici M56 Kolyma z Jakutska do Magadanu, přezdívanou “Cesta kostí”. “V USA pak chceme otestovat maximální rychlost našich Jawiček na solných pláních Bonneville, jako to už před námi udělalo hodně závodníků. Také máme za cíl zdolat závodní trať do vrchu Pikes Peak v čase 26,5 min. Pokud to nezvládneme, prohrajeme basu šampaňského,” doplňuje Honza. V neposlední řadě samozřejmě dorazit v pořádku domů, ale ještě před tím navštívit velkoměsto New York.

Fotografie »
close