První drama se šťastným koncem

14.05.2014

Kluci jsou pořád v Turecku, i když podle plánu by mohli být o pěkných pár kilometrů dál na vytyčené trase. Co je zdrželo? Technické nesnáze. Honzova jawa začala mít problémy a kluci se s Selime rozhodli vyhledat místní servis.

V neděli se s pomocí svého nového přítele, chlapíka jménem Yeap, vypravili za opravářem. Honza píše, že byli úspěšní: „Opraváře jsme našli. Slíbil, že motorka bude v kupě příští den v pět hodin odpoledne. Po chvilkové poradě jdeme do toho. Stavíme stany přes silnici naproti servisu a pereme prádlo v místní strouze. Když chceme mechanikovi pomoct s vyndáváním motoru, odhání nás a nabízí nám čaj. Práce mu jde od ruky, po hodině a půl leží rozebraný motor na ponku. Ložisko je kaput…“

Vypadalo to prý, jako kdyby pravá polovina motoru byla špatně mazaná, kromě ložiska byl přidřený i píst. Kluci se tedy rozhodli alespoň podniknout nějaké výlety po okolí na dvou motorkách. Hned odpoledne vyrážejí do Gyzelyur na domky vydlabané v místních skalách.  „Chvílemi po kolenou, chvílemi lezení kolmými skalními komíny, kde jsou vysekané stupy pro ruce a nohy. Prolézáme co se dá,“ píše Honza.

Druhý den se jedou podívat do údolí Ihlary, ale následuje zklamání. Turistická atrakce, vysoké ceny, na to nejsou kluci stavění. Po návratu jim náladu zlepšuje zpráva, že motorka je opravená. Mechanik vyměnil pravé ložisko na klice. Stálo to v přepočtu 2000 Kč.

„Protože je skoro 8 hodin večer, tak nás Yeap zve k sobě domů na večeři a noclech. Chvilku váháme, ale nakonec jdeme. Poznáváme se s jeho rodinou a trávíme s nimi hezký večer.  Dům je přímo ve skalním městě Selime a část je vytesaná do skály. Druhý den ráno snídáme na zápraží s výhledem na skalní město. Potom vyrážíme směrem k jezeru Van,“ ukončuje zprávu Honza.

Přehled všech článků naleznete zde  >> Články z cesty kolem světa na Jawách 350 <<
<< Zpět na všechny články Fotografie článku »

Hlavní cíle cesty kolem světa

Přespat u slavné “Brány do pekla” v Turkmenistánu. Projet Mongolskem až k poušti Gobi Velkým přáním všech zúčastněných je zdolat legendární ruskou silnici M56 Kolyma z Jakutska do Magadanu, přezdívanou “Cesta kostí”. “V USA pak chceme otestovat maximální rychlost našich Jawiček na solných pláních Bonneville, jako to už před námi udělalo hodně závodníků. Také máme za cíl zdolat závodní trať do vrchu Pikes Peak v čase 26,5 min. Pokud to nezvládneme, prohrajeme basu šampaňského,” doplňuje Honza. V neposlední řadě samozřejmě dorazit v pořádku domů, ale ještě před tím navštívit velkoměsto New York.