Interesting events 18. 11. 2015

Fichtl European Tour 2015

V posledních 3 letech se to v Klučenicích a okolí začalo hemžit pionýry. V roce 2013 totiž vznikl Fichtl Gang Klučenice. Cílem první Fichtl tour bylo zdolání Jizerkých hor, kam se vydalo prvních 8 odvážlivců. Cíl byl zdolán, všichni účastníci nadšeni a Fichtl Gang se začal rozrůstat. V roce 2014 jsme dojeli až na Pálavu a v roce 2015 jsme zdolali Šumavu, již v počtu 21 jezdců.  Byla jen otázka času, kdy se překročí hranice České republiky.

Nápad dojet na fichtlu do Chorvatska vznikl už v roce 2013 po zdolání Jizerských hor. Za rok jsme se ještě utvrdili, když jsme zdolali bez problémů Pálavu a bylo rozhodnuto. Luboš Řezník (Jawa 20), Lucie Kulasová (Jawa 21), Tomáš Petřík (Jawa 21) a Jindřich Žák (Jawa 05) v září vyrazili.

Slavnostní odjezd se konal 5. září 2015 v 7:30. Přišlo nás podpořit spousty nadšenců, někteří členové gangu nás jeli i vyprovodit. Okolo půl jedné jsme se rozloučili s posledními doprovázejícími členy a již samy překročili hranice České republiky a pokračovali do Rakouska.  Z počáteční nadmořské výšky 458 m n. m. jsme vystoupali až do výšky 1336 m n. m. Nejhorší kopec nás však čekal mezi hranicemi Rakouska a Slovinska. Stroje trpěly, jeli jsme na jedničku a ani to nestačilo, kolikrát bylo nutné seskočit, a nebo si aspoň pomáhat nohama, jinak bychom se nahoru snad ani nedostali. Všechny stroje to však nakonec zvládly a dorazili na Slovinsko.

Třetí den ráno přišly první problémy. Tomášovi to nechtělo jet, museli jsme tedy vyměnit karburátor a Luboš si ve Slovinském autoservisu nechal svařit stojánek. Došlo sice k menšímu zdržení, ale počasí nám konečně přálo a proto jsme již okolo druhé hodiny odpoledne projeli Chorvatské hranice a okolo půl čtvrté jsme poprvé spatřili moře.

Při projíždění Bosnou a Hercegovinou nás čekalo menší dobrodružství. Chvílemi jsme se totiž ocitli v místech, která nebylo možné najít ani na mapě. Měli jsme málo benzínu i jídla a pití, benzinky či obchody v nedohlednu. Vše naštěstí dopadlo dobře, z Bosny jsme v pořádku vyjeli. V průběhu celé cesty, zejména v Chorvatsku, jsme potkávali spousty Čechů i cizinců, kteří obdivovali naše stroje, fotili si nás, natáčeli a vzpomínali, jak se na stejných strojích učili zamlada jezdit.

Když jsme opustili Chorvatsko a opět zamířili do Bosny a Hercegoviny. Cestou nás zdržela jen jedna malá oprava, Tomášovi vypadl šroub z plovákové komory v karburátoru. Cestou jsme si užívali krásnou přírodu a pozorovali jinou kulturu. Když jsme se dostali hranicím mezi Bosnou a Chorvatskem, doma vypukla panika. Vzhledem k tomu, že spousty lidí díky GPS lokátoru sledovalo naši cestu a věděli, kde přesně se nacházíme, neuniklo jim ani to, že jsme se u hranic nějak dlouho zastavili. Všechny jako první hned napadlo, že nás určitě nepustili přes hranice, když tam tak dlouho stojíme. Rodiče vymýšleli různé katastrofické scénáře, zatímco my se v klidu procházeli a nakupovali na levné tržnici na hranicích.

V sobotu 19. září jsme již mířili do Klučenic. V Klučenicích nás čekalo velkolepé přivítání, spousty lidí, členové gangu i se seřazenými stroji, stříkající šampaňské. Myslím, že nikdo z nás to nečekal.

Děkujeme -  Fichtl Gang Klučenice

Do you want to ask us something?
Want to test our system for free?

Leave us your contact info, we'll get back to you.

Ebook zdarma

Opouštíte nás, aniž byste si přečetli 10 tipů, jak ušetřit na správě vozového parku?

Zanechte nám svůj e-mail a my vám zašleme e-book na pozdější čtení.