Interesting events 11. 11. 2013

Sledovaný vůz na Rally Příbram 2013

Přinášíme vám unikátní video a další zajímavosti z první RZ Rally Příbram prostřednictvím jezdce Jana Selichara.

Soutěž v okolí Příbrami je velice specifická tím, že se střídají rychlostní charaktery jednotlivých RZ. Dá se ale říci, že celkově patří k těm rychlejším soutěžím, jak vám to vyhovuje?

Ano, to bohužel není tak atraktivní jako pomalá a technická soutěž a navíc ani nesedí naší technice. V dnešní době ale každá cestička někomu patří a ne každý má radost, když se mu po soukromém pozemku prohání cizí vozy. Nicméně charakter tratě je na každé soutěži  pro všechny stejný a každý se s tím musí vypořádat jak nejlépe umí.

Jak se vám jelo? Počasí pěkně vyšlo.

Ano počasí vyšlo na jedničku alespoň na první pohled. Pozitivní samozřejmě byla jasná a slunečná obloha. Na druhou stranu to ale zejména v ranní části přinášelo teploty lehce nad nulou. Tam už i závodní pneumatiky mají velký problém s přilnavostí. Navíc přičteme-li ještě lesní úseky, kde již bylo napadané listí a stín, ve kterém slunce nedokázalo asfalt ani trochu rozehřát, dá se hovořit o velice zrádných podmínkách. Navíc ctím pravidlo, že na první RZ se nezávodí a proto jsme opět zvolili naší vyčkávací taktiku. Jeli jsme v klidu a snažili se na úvodních testech, které navíc patřili k těm rychlejším, udržet si soupeře na dostřel. V plánu jsme měli zaútočit po obědě, kdy jsme počítali, že nám technické tratě budou lépe vyhovovat po všech stránkách.

Všiml jsem si několika míst na trati v podobě balíků slámy, to je běžné u rally?

Ano, jak jsem již zmiňoval, některé RZ jsou natolik rychlé, že je potřeba závodní vozy uměle zpomalit. I na silnici 3. třídy jsou vozy některých specifikací dosahovat rychlostí přes 200km/h. Navíc po loňské tragické sezoně bylo potřeba sáhnout daleko více k bezpečnostním opatřením.    

Rally bohužel ukončila tragédie. Neměla by se ještě zpřísnit pravidla?

Motoristický sport je bezesporu nebezpečný a i přes velké množství bezpečnostních opatření, k nehodě může dojít. Bohužel na druhé RZ měla nehodu jedna z posádek a i přes okamžitý zásah všech záchranných složek nehodu nepřežil spolujezdec a náš kamarád. Je to tragická událost. O to víc mě mrzí fakt, že velká část lidí by rally okamžitě zakázala s tím, že při ní zbytečně umírají mladí kluci. S tím já nemohu souhlasit. Veškerá lidská činnost je nebezpečná ať už je to rally, vodáctví, parašutismus, či jen obyčejná cesta do práce a čas od času si vyžádá daň nejvyšší. Honza zemřel při tom, co miloval. Vím, že raději usedal do závodního vozu s vědomím rizika a plnil si tak své sny, než nedělat nic a vysedávat po barech a hospodách bez ideálů. Soutěž byla tedy okamžitě ukončena a výsledky se počítali po první RZ. Dojeli jsme tedy 9. Soupeři před námi měli jen těsný náskok a daly se tedy očekávat tvrdé souboje.

Další informace o tragédii naleznete zde.

 

Podobné články:

Článek z Rally Agropa Pačejov

Článek ze závodu Humpolecká 50

Do you want to ask us something?
Want to test our system for free?

Leave us your contact info, we'll get back to you.

Ebook zdarma

Opouštíte nás, aniž byste si přečetli 10 tipů, jak ušetřit na správě vozového parku?

Zanechte nám svůj e-mail a my vám zašleme e-book na pozdější čtení.